Introdución
O obxectivo deste blog e o de amosar as miñas experiencias co mBot na aula (e anteriormente con outros robots). Un dos erros que teño cometido e comezar directamente co robot, sen ensinar un mínimo de contidos de pseudocódigo ou de fluxogramas, xa non porque o alumnado non vaia saber programar o robot nos primeiras prácticas, senón que en retos con máis dificultade, pode ser máis dificil de entender o funcionamento do robot.
O mBot pódese programar de xeito visual mediante a combinación de bloques que permitirán ao alumnado entender mellor os códigos que teñen que usar, pero dende o meu punto de vista fáltalle unha pequena base de coñecementos de fluxograma, que, acompañados cos bloques, poderán facer entender mellor os pasos que o propio programa ha de realizar.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEigmPthZIDDKnzHr-eJiSc6du_GyhsOIdf4h1d1XnaPEU1gyyXDU2H0vcWIHPJ4nTJ1g73UEe9Bp5n6Rn0UGTx3SYTS8i00zyAPyEmukUps9K0f5S30PvyScfV8s-C65P4CJf6YnTm2A_Mp/s1600/2.PNG) |
Programación visual en bloques dende o mBlock |
Pseudocódigo
Os prográmas xéranse en base a unha linguaxe informática chamada código, dependendo da linguaxe de programación que se utilice, ese código escribirase de distinta maneira. O Pseudocódigo permitiranos realizar programación nunha "linguaxe" inventada e máis próxima ó noso xeito de comunicación, de ahí o seu nome de
pseudocódigo.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhRenAbyNz67Dzy53iBu3PrylmWZ3aRq0eTcLGtwrtSmV1QWnpZFhZQZCWn6ISLajj91z6ztzE-V-MEaMenXmbDhLyLIfZgJuJ1BnjP91BvbMxYz-MTZB5fbx5-E60MDRa_OSc0zQmDA3g1/s1600/1.PNG) |
Código de exemplo xerado no mBlock |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj1go5ptvau2lVHFjVCpRwGabaENQBi6mAAZGWwXKcBQRv4dAxdU2iYgZXf-Z9XY2kyvNuVpeLACsi9sQDj_AweGnGE5uS8KZ1cSGoHU2xZ0aVqrPbJC_OGWzaGwe57Cjm43uNHWekwHGjA/s1600/3.PNG) |
Adaptación en parte a pseudocódigo do código anterior (realizado no PSeInt) |
Debido a que o entorno está en castelán, e polo tanto comprensible para o alumnado, non fai falta usar o pseudocódigo, aínda que o coñecemento da súa existencia non ocupará moito lugar e será de utilidade se se decide a programar o robot directamente dende código.
Fluxogramas
Un fluxograma é a representación gráfica dun programa, estes diagramas permitiranos organizar e clarexar as ideas sobre o programa que se nos plantexa. Ao contrario que o pseudocódigo, neste caso si están estipulados os símbolos que representan cada acción, e aínda que Un flujograma es una representación gráfica de un programa, se recomienda antes de iniciar la programación, realizar el diagrama de flujo para organizar y aclarar las ideas sobre el programa que vamos a realizar.
Na seguinte imaxe podemos ver os símbolos e os seus significados, polo de agora non profundizaremos máis nos fluxogramas, pero usarémolos xa no tema 1 e serannos xa de gran utilidade.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhmOpdlc67yztuJ48Smah12lGpPz-YgCzSNRP4dej4qurZEGI7kEd_4jdNnIJ7RkEBRauQ_Z36Ysz9xg5-FgC3lcske1B6gSkZXB9RptsnH9MjHuh8l_29i1PdyOsnZ8OHo0_RZJcr8tH0V/s320/fluxograma.jpg) |
Parte dos símbolos que poden compoñer un fluxograma |
Ao longo do curso, utilizarei o editor de fluxogramas online e gratuito
draw.io
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi3cCTRfWM_LoszAewwvivCPM7XioySpA62nGBMiS-YLdH3_JRD2WdC6Qb6ZnRG1kaAXZnKMjZXrU0hcdMyYcD_lKOiVvX__a3ASWL7Zad_tDQIQEzghVGfG1r1IjBOwWx9-RkkoskRyBS5/s320/4.PNG) |
Programa de xeración de diagramas online draw.io |
No hay comentarios:
Publicar un comentario